Pages Navigation Menu

Efektywna nauka języków obcych

efektywna_nauka_jezykow_obcych.jpg

Samo uczęszczanie na zajęcia języka obcego może nie być wystarczające, jeśli dziecko będzie zniechęcone nauką. Warto poznać wówczas przyczyny. Czasem okazuje się, że nauka nie jest efektywna z powodu różnych obaw bądź lęków dziecka. Naukowcy wyodrębnili kilka motywów, które powodują, że uczymy się języków obcych. Jednym z takich motywów jest motyw poznawczy. Jest on charakterystyczny dla tych dzieci, które interesują się otaczającym ich światem. Eksperci uważają, że motyw ten przeważa głównie u dzieci, które uczęszczają do szkół. Wtedy bowiem zachodzi większe prawdopodobieństwo, że dzieci chcące poznać kulturę danego kraju, zaczną od podstaw, czyli nauki języka obcego. Motyw bezpieczeństwa występuje u dzieci, które mają niskie poczucie własnej wartości. Takim dzieciom zależy, żeby nie wypaść gorzej od rówieśników.

Z tego powodu uczą się języka obcego. Niekiedy osiągają wysokie rezultaty. Częściej jednak ich wyniki są przeciętne. Dzieci, które są pewne siebie chcą zazwyczaj wzbudzić podziw u nauczycieli i rówieśników. Wówczas występuje motyw uznania. Najczęściej takie dzieci osiągają ponadprzeciętne umiejętności językowe. Z kolei jeśli dziecko jest zafascynowane kulturą danego kraju, może pojawić się motyw integracyjny. Dziecko wie, że chcąc porozmawiać z rówieśnikiem z innego kraju, musi najpierw poznać jego język. Dzieci zatem uczą się języków obcych z różnych powodów. Warto poznać, co kieruje naszym dzieckiem w uczeniu się obcych wyrażeń.

Znacząco wpływa to bowiem na efektywność nauczania.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *